Konceptudvikling til Online og Offline PR

Konceptudvikling
Kirkekaffe på fb

Case

Brief

Det her var en interessant og sjov udfordring. Hvordan kommunikerer man folkekirken på en "alternativ" måde? Det var basalt set opgaven her! Mit udgangspunkt var at forsøge at tage fat i fordomme, som der eksisterer om kristendom, religion og tro i Danmark.

Afsender og målgruppe

Afsenderen er Folkekirken - nærmere betegnet Grøndalskirken. Den ligger i det lille københavnerkvarter Grøndalskvarteret.

Proces

Mit udgangspunkt var at forsøge at tage fat i fordomme, som der eksisterer om kristendom, religion og tro i Danmark. Her dukkede der idéer op omkring det at være gammeldags, kedelig og "støvet". Og hey, hvad er mere kedeligt end kirkekaffe?

Løsning

Jeg endte med et visuelt udtryk, der kommunikerer noget gammelt, kedeligt - men også uventet. Payoffet' "Få en på opleveren" taler direkte til fordommene med et blink i øjet, med en selvironisk distance, som er ulig Folkekirken.